Welkom

op de website van Biljartvereniging Vriendenkring

Biljarten leeft volop in Bergharen. Onze vereniging telt momenteel bijna 70 leden die regelmatig de keu hanteren. Leden komen niet alleen uit Bergharen maar ook uit de regio.
De biljartsport wordt bij ons bedreven op allerlei niveaus, van de landelijke top tot leden die recreatief bezig zijn en graag onder het genot van een kop koffie de laatste nieuwtjes bespreken.

’s Avonds wordt in competitieverband gespeeld in het district Nijmegen van de KNBB en in de landelijke kadercompetitie.
In de middaguren wordt gebiljart in de competitie van de Biljart Federatie Wijchen e.o.

In Kulturhus “De Zandloper” hebben wij de beschikking over een eigen Biljarthome met maar liefst 4 tafels.

Nieuwsgierig?  Kom een kijkje nemen, u bent van harte welkom.

Marco Jansen wint Cocktailtoernooi

Marco Jansen is erin geslaagd om op overtuigende wijze het Cocktailtoernooi op zijn naam te schrijven.
In de kruisfinales wist Toon Kersten te winnen van Thé van Summeren. Marco Jansen moest het opnemen tegen Wout Loeffen en kroop door het oog van de naald door Wout met een krappe 5-4 te verslaan.
De strijd om de 3e en 4e plaats leverde vervolgens een mooie overwinning op voor Thé.
De finale tussen Marco en Toon bleek een ongelijke strijd. Marco was er zeer op gebrand om een goede prestatie neer te zetten. Uiterst geconcentreerd wist hij zijn beste wedstrijd van het toernooi te spelen. In elf beurten had hij alle caramboles gemaakt. Toon bleef op zoek naar de goede vorm maar kreeg in deze finalewedstrijd geen schijn van kans.

Bij de prijsuitreiking bedankte Toon Kersten namens de organisatie alle deelnemers voor hun mooie en sportieve spel, ook arbiters en barmedewerkers werden gewaardeerd voor hun medewerking.
Hij noemde het toernooi een groot succes, niet alleen vanwege het getoonde spel maar ook vanwege de planning van de wedstrijden tussen en na de feestdagen. Veel leden kwamen naar het Biljarthome om de spelers aan te moedigen en elkaar te ontmoeten op de eerste dagen van het nieuwe jaar.
Han van den Berg stond vervolgens op om Jo Francissen en Toon Kersten te bedanken voor de uitstekende organisatie van het toernooi.

Aanstaande vrijdag finale Cocktailtoernooi

Op woensdag 3 januari werd onder grote belangstelling de tweede ronde van het Cocktailtoernooi gespeeld. De laatste 8 spelers streden in twee poules om de plaatsen 1 en 2 die recht gaven op plaatsing in de kruisfinales.

Om gedurende 3 wedstrijden de concentratie vast te houden bleek voor veel spelers een zware opgave.

Uiteindelijk werden Marco Jansen en Toon Kersten de poulewinnaars. Wout Loeffen en Thé van Summeren legden beslag op de tweede plaats.

Aanstaande vrijdag 5 januari worden eerst de kruisfinales gespeeld waarbij Marco Jansen het gaat opnemen tegen Wout Loeffen en Toon Kersten moet proberen om Thé van Summeren te verslaan.

Zie de volledige uitslagen, elders op deze website.

De organisatie hoopt dat veel leden de spelers komen aanmoedigen. Het is tevens een mooie gelegenheid om elkaar te ontmoeten en een mooi en gelukkig nieuwjaar te wensen.

Uitslag poulewedstrijden Cocktailtoernooi

Een week lang hebben we kunnen genieten van mooie en spannende wedstrijden. Het was duidelijk dat een toernooi waarbij je vooraf moet aangeven hoe je de carambole gaat maken heel anders is dan een normale libre- of bandstootwedstrijd.
Er werd fanatiek maar ook sportief gestreden om zoveel mogelijk punten te verzamelen.
Van iedere poule (zeven in totaal) ging de nummer één over naar de tweede ronde, aangevuld met de beste nummer twee. Vooral de strijd om de beste nummer twee duurde tot de allerlaatste wedstrijd.

Uiteindelijk werd Henk Bulte de beste nummer twee en kan hij samen met de poulewinnaars naar de tweede ronde. Dit zijn Wout Loeffen, Thé van Summeren, Gerard van Kraaij, Eduard Vermeulen, Kees de Haas, Toon Kersten en Marco Jansen.

Aanstaande woensdag 3 januari spelen we de tweede ronde, aanvang 19.00 uur.
In twee poules van 4 spelers (vastgesteld na loting) speelt iedereen die avond drie wedstrijden waarbij de eerste twee van elke poule zich plaatsen voor de kruisfinales op vrijdag 5 januari.
Op die avond wordt het toernooi uiteindelijk afgesloten met de finale.

Als organisatie hopen we dat veel spelers die nu zijn afgevallen ook aanwezig zullen zijn op 3 en 5 januari zodat we niet alleen voldoende arbiters hebben maar ook toeschouwers om de spelers aan te moedigen en daarmee voor een gezellige sfeer te zorgen in ons Biljarthome.

Ook een mooie gelegenheid om elkaar alle goeds te wensen voor het nieuwe jaar.

Sjef Sengers districtskampioen libre 2e klasse

In het weekend van 16 en 17 december werd de districtsfinale libre 2e klasse gespeeld bij café “De Driesprong” in Nijmegen. Op basis van de resultaten van de voorwedstrijden werd onze vereniging vertegenwoordigd door Sjef Sengers en Toon Kersten.
Op de eerste dag wist Sjef beide wedstrijden te winnen. Toon liet de overwinning bij zijn tweede wedstrijd schieten terwijl hij eerst een riante voorsprong had genomen.
De tweede dag moest de beslissing brengen en werd begonnen met de onderlinge wedstrijd tussen Sjef en Toon. Toon trok aan het langste eind en versloeg Sjef met 90-88.
Na de vierde ronde stond Toon op de eerste plaats met een gelijk aantal matchpunten als Sjef maar met een beter moyenne.
De laatste wedstrijden moesten de beslissing brengen. Sjef speelde tegen Piet Banken (Moira) en won vrij gemakkelijk. Wanneer Toon zijn wedstrijd tegen Jan Damen (D.W.S. Central) mocht winnen zou hij op basis van zijn betere moyenne als districtskampioen worden gehuldigd. Ook nu weer leverde hij een flinke voorsprong in, kreeg toch nog twee matchpunten maar verspeelde die kansen.
Sjef werd nu de terechte districtskampioen, Toon pakte het zilver. Proficiat Sjef en Toon!

Op 2, 3 en 4 februari wordt de Gewestelijke Finale van Midden Nederland gehouden en het mooie is dat onze vereniging deze finale gaat organiseren.
Sjef en Toon hebben hun plek in deze finale veilig gesteld met hun eerste en tweede plaats en spelen dus een thuiswedstrijd.
Met de steun van veel supporters hopen Sjef en/of Toon een ticket te bemachtigen voor het Nationaal Kampioenschap.

Lees dan dit artikel

Prijswinnaars Cocktailtoernooi.

Van links naar rechts: Marco Jansen, Toon Kersten, Thé van Summeren en Wout Loeffen

Max Coppes geslaagd als biljartinstructeur B

Maandag t/m Donderdag :

09.30 - 12.00 uur

13.00 - 17.30 uur

19.00 - 24.00 uur

Vrijdag:

09.30 - 12.00 uur    Gesloten ivm schoonmaak

13.00 - 17.30 uur

19.00 - 24.00 uur

In de weekenden kan er vrij gebiljart worden door leden, mits er geen PK wedstrijden door Vriendenkring zijn ingepland.