Ton de Waal wint 4e Max Coppes Triathlon

De maand mei stond voor Biljartvereniging Bergharen in het teken van het Max Coppes Triathlon toernooi. Uit de weide omgeving hadden zich spelers aangemeld.
Dit jaar werd voor het eerst het maximaal aantal biljarters van 64 bereikt. Enkele inschrijvers moesten zelfs teleur worden gesteld.
Kenmerkend voor het toernooi is toch wel de grote verscheidenheid aan spelers, variërend van de speler met een moyenne van 1,00 tot de top van Nederland in het kaderspel. In de poulefase kon iedereen zich meten met spelers van gelijk niveau. In de daarop volgende knock-out fase zag je door loting allerlei combinaties wat een aantal keren tot zeer verrassende uitslagen leidde.
Dat is ook de charme van het toernooi, iedere speler heeft kans om ver te komen.
Omdat Biljartvereniging Bergharen in het biljarthome beschikt over 4 tafels waren tijdens de wedstrijden steeds veel biljarters aanwezig wat de sfeer en gezelligheid ten goede kwam.
Tijdens de slotdag op zaterdag was de publieke belangstelling groot.

De wedstrijd om de derde en vierde plaats werd gewonnen door Gerard Belgers die Roel Overdijk het nakijken gaf.
De finale was een spannende strijd tussen de winnaar van de eerste editie van het toernooi in 2016, Lyon Megens en Ton de Waal. Uiteindelijk was het Ton de Waal die met een uitstekende driebanden partij de basis legde voor de felbegeerde wisseltrofee die hij een jaar in zijn bezit mag houden. Lyon kwam met het driebanden niet echt in de wedstrijd terwijl Ton met zijn jarenlange driebanden ervaring mooie caramboles maakte en de eerste set naar zich toe trok. In de 2de set speelde Lyon kader en Ton Libre. In de halve finale wist Lyon met prachtig kaderspel die wedstrijd te winnen maar in de finale wist Ton optimaal gebruik te maken van een paar foutjes van Lyon en na een zeer spannend slot was Ton uiteindelijk de zeer verdiende winnaar.
De wisselbeker werd uitgereikt door Max Coppes Jr.

Ton de Waal werd de winnaar van het Max Coppes Triathlon toernooi 2019.

Als tweede eindigde Lyon Megens, derde werd Gerard Belgers en vierde Roel Overdijk.

Einduitslag

Max Coppes Triathlon Toernooi 2019

De poule wedstrijden zijn afgerond en de 32 spelers voor het knock-out toernooi bekend.

Dit zijn de beste 2 spelers van elke poule en omdat 2 geplaatste spelers niet verder kunnen spelen zijn ook de 2 beste derden (op percentage) door naar het knock-out toernooi.

Hieronder staat een overzicht van de einduitslag van de poules en welke spelers doorgaan naar het knock-out toernooi.

Verder is een overzicht toegevoegd van de indeling na de loting voor de 1/16 finale.

Planning finales:

1/16e finale:          di 21 en wo 22 mei,       aanvang 19.30 uur

1/8e finale:            vr 24 mei,                          aanvang 19.30 uur

1/4e t/m finale:    za 25 mei,                         aanvang 11.00 uur

Tijdens de 1/16e en 1/8e finale wordt er van de spelers verwacht dat ze tijdens deze wedstrijden tellen en schrijven, dus iedereen dient om 19.15 uur aanwezig te zijn.

De eerder geformuleerde reglementen blijven van kracht.

De spelers die uitgeschakeld zijn worden bedankt voor hun deelname.

Graag zien we jullie volgend jaar weer terug.

Loting knock out

Einduitslag poulewedstrijden