Start poulewedstrijden

Op 1 mei gaan we van start met het Max Coppes Triathlon toernooi.

Het toernooi wordt gespeeld in het Biljarthome, De Zandloper, de Weem 1 te Bergharen.

Er hebben zich liefst 67 spelers ingeschreven (waarvan na overleg drie spelers als reserve op de lijst zijn gezet) zodat er 16 poules van 4 zijn gevormd.

De poulewedstrijden vinden zowel overdag plaats (aanvang 13.30 uur) als in de avonduren (aanvang 19.30 uur). Elke poule speelt 2 wedstrijden per dagdeel. Iedereen heeft na 3 dagdelen zijn poulewedstrijden gespeeld. Deze wedstrijden worden gehouden van 1 mei t/m 17 mei 2024.

Na de poulewedstrijden gaan er 32 spelers over naar het eindtoernooi (knock-out systeem).

Dit zijn de nummers 1 en 2 van elke poule.

De indeling vindt door loting plaats, na de laatste poulewedstrijd op vrijdag 17 mei.

Het eindtoernooi staat gepland voor de dagen 21 t/m 25 mei 2022:

1/16e finale:             dinsdag 21 en woensdag 22 mei,          aanvang 19.30 uur

1/8e finale:               vrijdag 24 mei,                                           aanvang 19.30 uur

1/4e t/m finale:       zaterdag 25 mei,                                        aanvang 11.00 uur

Reglement

• Het inschrijfgeld bedraagt € 10,00, graag te voldoen wanneer men voor de eerste keer komt biljarten op dit toernooi.
  • Men dient 15 minuten voor de aangegeven aanvangstijd in het Biljarthome aanwezig te zijn.
  • Indien men voor enige tijd het Biljarthome verlaat dient men de wedstrijdleiding hiervan in kennis te stellen.
  • Elke deelnemer aan het toernooi is verplicht om te arbitreren en te schrijven bij zijn eigen poulewedstrijden en de 1/16e
  • De te dragen wedstrijdkleding is vrij, al wordt het dragen van je clubtenue op prijs gesteld.
  • Een wedstrijd gaat over 3 sets. De volgorde van spelen is Driebanden, Libre of Kader en tenslotte Bandstoten.
  • Tijdens de poulewedstrijden dienen alle 3 de sets gespeeld te worden i.v.m. bepalen van het gescoorde percentage. Tijdens het knock-out toernooi is een 2-0 stand meteen “einde wedstrijd”.
  • Voordat men begint heeft men 5 minuten inspeeltijd. Hierna volgt de keuzetrekstoot.
  • De winnaar (speler A) van de keuzetrekstoot begint de set driebanden, daarna begint de andere speler (speler B) met de set libre of kader, waarna speler A weer begint met bandstoten.
  • Speler A blijft gedurende alle sets spelen met de witte bal, speler B met de gele bal.
  • Wanneer een van beide spelers het vereiste aantal caramboles heeft gemaakt volgt er geen gelijkmakende beurt.
  • Een gewonnen set levert 1 wedstrijdpunt op, een verloren set 0 punten.
  • De indeling voor het knock-out toernooi vindt plaats door loting na de laatste wedstrijd op vrijdagavond 17 mei.
  • Gevallen of regels waarin dit reglement niet voorziet, beslist de toernooicommissie.

Toernooicommissie Biljartvereniging Vriendenkring,

Jo Francissen (06-33317588)