Mooie 5e plaats Sjef Sengers in de Gewestelijke Finale driebanden 2e klasse

Gepubliceerd op 10 december 2023 om 16:09

Sjef Sengers is er niet in geslaagd zich te plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap driebanden 2e klasse.

In café De Driesprong in Nijmegen werd de Gewestelijke Finale gespeeld op 8, 9 en 10 december. Sjef begon slecht door op de eerste dag beide partijen te verliezen. Wel maakte hij een geweldige serie van maar liefst 10 caramboles. Op de tweede dag liet hij zijn ware aard zien door zijn tegenstanders in het stof te laten bijten. Hij won al zijn partijen en met deze drie overwinningen sloot hij de tweede dag af met een mooie vierde plaats.
De laatste dag moest de beslissing brengen waarbij er nog steeds meerdere kanshebbers waren. De eerste partij van de zondag speelde Sjef wederom heel goed en boekte hij zijn vierde overwinning.
En dan de laatste partij, bij winst zou hij zich plaatsen voor de Nationale Kampioenschappen in Hoogeveen. De spanning werd Sjef helaas teveel en als je dan ook nog wat ongelukkige ballen krijgt lukt het niet om de wedstrijd in winst om te zetten.
Uiteindelijk belandde Sjef op de vijfde plaats en kan hij terugzien op een prachtig toernooi. Hijzelf zegt hiervan dat het een mooi, spannend en gezellig toernooi was
Proficiat Sjef.

Via onderstaande link zijn alle uitslagen te bekijken.

PK-Livescore - finale Driebanden klein 2e klasse, spelers (knbb-livescore.nl)