Sjef Sengers districtskampioen libre 2e klasse

Gepubliceerd op 17 december 2023 om 21:56

In het weekend van 16 en 17 december werd de districtsfinale libre 2e klasse gespeeld bij café “De Driesprong” in Nijmegen. Op basis van de resultaten van de voorwedstrijden werd onze vereniging vertegenwoordigd door Sjef Sengers en Toon Kersten.
Op de eerste dag wist Sjef beide wedstrijden te winnen. Toon liet de overwinning bij zijn tweede wedstrijd schieten terwijl hij eerst een riante voorsprong had genomen.
De tweede dag moest de beslissing brengen en werd begonnen met de onderlinge wedstrijd tussen Sjef en Toon. Toon trok aan het langste eind en versloeg Sjef met 90-88.
Na de vierde ronde stond Toon op de eerste plaats met een gelijk aantal matchpunten als Sjef maar met een beter moyenne.
De laatste wedstrijden moesten de beslissing brengen. Sjef speelde tegen Piet Banken (Moira) en won vrij gemakkelijk. Wanneer Toon zijn wedstrijd tegen Jan Damen (D.W.S. Central) mocht winnen zou hij op basis van zijn betere moyenne als districtskampioen worden gehuldigd. Ook nu weer leverde hij een flinke voorsprong in, kreeg toch nog twee matchpunten maar verspeelde die kansen.
Sjef werd nu de terechte districtskampioen, Toon pakte het zilver. Proficiat Sjef en Toon!

Op 2, 3 en 4 februari wordt de Gewestelijke Finale van Midden Nederland gehouden en het mooie is dat onze vereniging deze finale gaat organiseren.
Sjef en Toon hebben hun plek in deze finale veilig gesteld met hun eerste en tweede plaats en spelen dus een thuiswedstrijd.
Met de steun van veel supporters hopen Sjef en/of Toon een ticket te bemachtigen voor het Nationaal Kampioenschap.